tisdag 12 maj 2015

5 år

Som jag älskar dessa soliga dagar. Har äntligen gjort i ordning mina odlingslådor med ny jord och hönsgödsel. Nu är det bara att börja så. Men jag ska avvakta tills L åter är hemma om han vill hjälpa till. 

I höstas planterade vi vitlök, morötter och palsternacka. Vitlöken och delar av morötterna har nu kommit upp. Något mera som börjar få fart är den rabarber vilken jag satte från sticklingar från den befintliga rabarbern vi har. Härligt att få ännu mera rabarber, det är verkligen en av mina favoritväxter. 




Idag har det dessutom varit min och J:s årsdag. Fem år har vi spenderat tillsammans nu. Och många till hoppas jag att vi får. Efter en förrätt bestående av en toast med rökt älgkött och en varmrätt med älgfilé avslutade vi med en hallon- och lakritscheesecake. Den var inte alls dum. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar