söndag 17 maj 2015

Tryckt på knappen

Mina odlingar är mitt stora sommarintresse. Nu med en liten blir det lite som det blir men jag har en hel del på gång i fönstren. Det som trängs är: tomater, gurka, squash, västeråsgurka, broccoli, kålrot, rödbetor, huvudsallad, bondbönor och salladsärtor. Vaxbönor är även de satta men har ännu inte kommit upp så vi får se hur det blir med dem. 

Gurkorna verkar äntligen vara på god väg. Ifjol blev de inte alls bra då jag endast fick ett fåtal. Redan då var jag lur på om det var gödningen som felade och som det ser ut just nu så var nog fallet så. I år har jag myllat ner hönsgödsel vilket verkar fått fart på dem. Har ett antal smågurkor som jag nu följer med spänning. 

Odlingen tar dock en hel del yta innan det blir nog varmt att flytta ut dem. Men nu är snart det problemet löst. För ÄNTLIGEN har jag tryckt på knappen och beställt mig ett västhus. Ett svart blir det på 11,4 m2. Åh så roligt det ska bli! Nu kommer det inte hinnas odlas så mycket där i år men nästa år kommer det stå redo för alla mina odlingsdrömmar. 

Och det ska inte bara innehålla växter, det ska även vara en plats för avkoppling med en liten myshörna. Så nu ska jag spåna runt lite vad jag kan tänkas vilja ha därinne. Lycka!



Bild från Skånska byggvaror

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar