måndag 18 maj 2015

Begränsningar

Äntligen har jag fått ner det första i jorden. Då vädret varit allt annat är varmt har jag avvaktat med den första vårsådden utomhus. Men nu visar väderprognosen på lite bättre väder kommande dagar. 

Idag har därför potatis och lök kommit ner i jorden. Och jag har haft en fantastisk hjälpreda. L har lyssnat noga på mina instruktioner och sen gjort precis det jag informerat honom om. Löken satte han i stort sett helt själv. Hade inte tänkt sätta så mycket potatis från början men det är ju så gott att få gräva upp färskpotatisen ur jorden 

Nästa sommar hoppas jag slippa begränsa mig så mycket då jag dels kommer ha ett växthus men även en odlingstrappa bestående av ytterligare nio pallkragar. Men det är klart, även odlingslistan blir ju längre. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar