tisdag 5 maj 2015

Periodare

Jag vet.... Jag erkänner! Jag är en periodare. 

När det kommer till att läsa böcker kan det dröja månader ja till och med år innan jag läser en roman. Anledningen är att jag oftast måste vara ledig för att kunna läsa en bok. Annars är jag helt enkelt för trött för att läsa och somnar så snart jag lägger huvudet på kudden. 

Men nu när E helst somnar med ett bröst i munnen så finns tiden och orken till bokläsning igen. I min garderob ligger minst 10 böcker och väntar. Jag köper sällan böcker till fullt pris utan passar på när det är rea eller på loppis. Jag är ingen sådan som sparar böckerna utan låter de helt enkelt vandra vidare när jag läst färdigt. 

Idag fick det bli dags för bok nummer fyra ur serien om barnmorskan Cecilia Lind av Katerina Janouch. Får se om jag tycker den är lika bra som de tre tidigare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar