tisdag 26 maj 2015

Mums!

Första vägningen idag och det gick bra, oerhört bra! Så glad och stolt över mig själv att jag tog mig i kragen. Den vikt jag tappat på en vecka är ingen sensation men den får mig att må så mycket bättre. Självkänslan som kommer med är värd så mycket mera.

Det finns inget värre än att känna sig fruktansvärt obekväm med sin kropp. Jag vet att det endast är några veckor sedan jag födde barn och jag är oerhört tacksam för vad min kropp givit mig. Men jag vill orka med och må bra. Och ju förr jag tar tag i det desto fortare mår jag allt bättre.

Sen har jag givetvis i bakhuvudet att det tog nio månader för min kropp innan den födde barn. Så det måste få ta tid även tillbaka. Innan förlossningen köpte jag Olga Rönnbergs bok vilken handlar om att komma tillbaka efter en graviditet. En mycket bra bok som verkligen betonar vad kroppen utsatts för och att vi ska tänka till en extra gång vid återuppbyggnaden.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så köpte jag Leilas nya bok. Och oj så mycket roliga, enkla och goda recept den innehöll. Riktigt roligt att handla blev det dessutom när man känner att det numer plockas i en hel del nyttigheter. Spännande att testa nya saker även om jag för det mesta äter precis som tidigare. Vad är då skillnaden kanske ni tänker. Jo att jag just äter. Fem till sex mål om dagen och bra med vätska. Det är just det som jag varit så dålig på. Har gärna hoppat lunchen för att istället skåpäta och sen vräka i mig till middag och vakna vrålhungrig till frukost.

Men nu har jag verkligen motivationen uppe och de närmsta dagarna ska jag sätta tänderna i en massa godsaker. Jag börjar med en tallrik grekisk yoghurt med jordgubbar, physalis och torkad kokos. Mums!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar