söndag 31 maj 2015

Chrunchigare känsla

Äntligen! Nu går det äntligen att plocka in rabarbern. Som jag väntat. Denna ljuvliga grönsak som det går att göra så mycket med. Som premiärrätt skulle jag prova på Leilas gluten- och laktosfria smulpaj. Tycker det är spännande med recept som går att bjuda de flesta på. Oftast är det inte allt för lättbakat men det är roligt att testa på något nytt. 

Resultatet blev dock inte som jag väntat. Hade hoppats på en "chrunchigare" känsla. Istället tyckte jag att det mest flöt ihop alltihopa. Men det var värt ett försök. Kan tänka mig att det skulle passa bättre som äppelpaj vilket hon har recept på i sin nya bok The fresh foodie. Ja, ja! Bara att leta vidare i receptdjungeln. Jag har ju några favoriter som det så småningom ska bli. Men något nytt vill jag allt hitta också. Så har ni något så tips gärna. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar