onsdag 27 maj 2015

Godare än så blir det inte

Min trädgård ser ut som ett landningsfält för ufo:n. Men ska mina stackars odlingar klara sig måste de ha täcket på. 

Idag har broccolin, kålrötterna, squash och den sista huvudsalladen fått flytta ut i landet. Har även gjort ett försök att plantera ut två plantor av min inläggningsgurka. De har fått flytta ut i mitt lilla växthus. Får se om de överlever. Annars får jag sätta ut nya när det blir lite varmare, det blev en del så det finns att ta av. 

Försöker planera mina odlingslådor på bästa sätt för att få i så mycket som möjligt. Har ju några nyheter i år och vill att de ska få en liten plats i alla fall så jag vet till nästa sommar om jag ska odla dem. Då har jag betydligt större att odla på och kan fylla ut med det jag känner att vi har användning för. Sen blir det nog lite nyheter även då. 

Lite mer morötter har det blivit satt också idag. Älskar verkligen att få dra upp dessa godsaker ur landet och bara dra av jorden i gräset för att sen ta en tugga. Godare än så blir det inte. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar