måndag 10 februari 2014

Baciller.....

Nu får det vara nog. L och jag har än en gång åkt på magsjuka. Det är som att vi bara dras till dessa baciller. Som tur var så verkar det ha gått över snabbt denna gång. Men usch och fy så tråkigt det är. Jag sov i stort sett bort hela söndagen. Är dock glad att jag kan sova så mycket när jag blir sjuk.

En rolig sak är dock att i dagens tidning stod det att vår kommun är en av Sveriges bästa när det gäller att ta ut pappa-dagar. Så roligt att se att fler väljer denna möjligheten. Jag tror fullt ut att våra barn mår väldigt bra av att vi delar lika. Och även vi föräldrar. Vi behöver verkligen se båda sidorna. Sen tycker jag verkligen inte att detta ska lagstadgas. Men visst vore det bra mycket bättre om vi kunde hjälpas åt?! Det är ju ändå vårt gemensamma barn det handlar om. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar