tisdag 25 februari 2014

Dumpern Danne

Idag var det äntligen dags för bokrean. Har alltid tyckt att det är en mysig rea där man kan bläddra i böcker i godan ro för att sen komma hem med en påse full med läsning. Nu är jag inte någon som särskilt ofta läser skönlitteratur. Det händer men jag väljer hellre böcker som jag kan använda mig av som uppslagsböcker för diverse intressen .

Men sen vi fick L tycker jag barnböckerna är barnsligt roliga. Mycket tack vare att L tycker väldigt mycket om att bläddra i böcker och även sitta hos någon och läsa dem. 

De första timmarna idag hade vår bokaffär ett extra erbjudande att köpte man fyra böcker så behövde man bara betala för tre. 


Så jag kom hem med sju barnböcker och en bok till mig själv om trädgårdsodling på liten yta. När det gäller barnböckerna så tycker L väldigt mycket om Molly. Bu och bä har vi också läst några böcker av och lite av Bobby blåljus. Men de övriga böckerna är helt nya.  

En bok var jag bara tvungen att köpa och det var Nu gräver vi. Och då boken bland annat handlar om en dumper som heter Danne. Ja då bara måste man slå till. 


Till saken hör att när mitt äldsta syskonbarn var liten och hans moster satt och läste för honom kom de till en bild med ett fordon på. Då sa min syster: Men titta en traktor. Varpå syskonbarnet sa: Men moster det där är ingen traktor, det är en dumper. Och ni kan ju bara gissa vad syskonbarnet heter i förnamn. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar