tisdag 18 februari 2014

Lik i garderoben

Alla har vi våra stängda dörrar. Dörrar som ibland öppnas på glänt, våra garderobsdörrar. Där bor våra lik säger man. Och nu har jag gläntat på en av mina.

I en av garderoberna här hemma finns delar av mitt liv in i vuxenvärlden. Konsten! 

På gymnasiet gick jag det estetiska programmet konst och form. Min inriktning var fotografering och främst tyckte jag om att framkalla från skratch. Men ibland satte jag en penna eller en pensel i min hand och skapade något. 

Så i min garderob står det några tomma canvastavlor, en påbörjad och en hel del färger. Har tänkt på dessa ett tag nu och kommit fram till att en av canvastavlor som blivit övermålad otaliga gånger nu ska försöka få liv igen. Så ikväll lägger jag grunden. Och sen har jag tänkt mig att jag ska få lite hjälp. Det ska bli spännande att få se vad det blir av det hela. OM det blir något av det hela. 



Annars kan jag ju alltid måla över den igen och stänga in den i garderoben. Det har ju fungerat förr. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar