torsdag 27 februari 2014

Du ska inte tro det blir sommar

Det blev kortdag på jobbet idag då L skulle till BVC på kontroll och få sin vaccinering. Han tyckte dock att det var värre när doktorn skulle titta i hans öron än att få sprutan. Efter läkarbesöket blev det ett besök hos gammelmormor där vi fick oss lite fika. Blåbärspaj bjöds det på idag. Mums vad gott det var! Gammelmormor hade dessutom blivit gammelgammelfarmor. Ganska häftigt med fem generationer. Särskilt med tanke på att L:s gammelmormor inte är mer än 78 år. 

Väl hemma igen blev det middag och då ljuset äntligen börjar komma tillbaka tog vi en sväng ut i trädgården efter maten så J skulle få sova lite ostört innan nattjobb. 

Och ska det någonsin bli sommar så måste man ju hjälpa till. Jag hackade is och L skottade medan O rullade sig i kattskit.......

Jag förstår att katter är vilddjur som behöver gå lösa men får jag syn på den kattrackarn så ska han/hon få sin skit tillbaka. Så less på att de fullkomligt ÄLSKAR att skita på vår gård. Känns så lagom roligt när man vet att L ska springa runt på vår gräsmatta barfota till sommaren. Värst är väl inte om han kliver i någon skit, vem vet han kan ju faktiskt få för sig att stoppa det i munnen. Då mina vänner skulle inte jag vilja vara katt på vår gård. 

Men vet ni? Vår citrontimjan tittade så grönt och nyfiket fram genom snön. Äntligen är det på gång!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar