torsdag 13 februari 2014

Doften av en morgondag

Jag vet inte om ni vill veta, men det luktar gudomligt i vårt kök.

Torsdag och sista jobbdagen för den här veckan. Idag till middag skulle vi lyxa till det med hemmagjord pizza. Det är ju såååå gott! Vi har väldigt olika smak där jag och J. Jag vill ha banan, ananas, champinjoner ja bara vegetariskt. J vill däremot ha kött, kött och så lite kött. 

Och när man gör egen pizza så får ju alla som de vill. 


Tidigare idag började vi prata om hemmagjord müsli på mitt jobb. Fick med mig ett recept hem som lät så gott så det bara måste testas. 

Jag hade inte riktigt alla ingredienser hemma som skulle vara i men nästan. De övriga bytte jag ut mot något som fanns i skafferiet. Och resultatet blev hur bra som helst! Det bästa av allt när man tar det man har är att det blir en skafferistädning på samma gång.



Så nu slår jag mig ner i soffan en stund och njuter av doften av kanel, kardemumma och en massa annat gott. Imorgon blir det gott till frukost för då är det dags för fredagsmyyyyys. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar