söndag 23 februari 2014

Melodifestivalen

Det blir inte alltid som man tänkt sig. Planerna för helgen var att komma iväg till Ö-vik tidigt på fredagen för att hinna umgås med nära och kära. Men vädret satte käppar i hjulet.

När vi vaknade på morgonen hade det kommit en hel del snö och det fortsatte att snöa ordentligt. Så jag avvaktade för att se om det lättade vilket det gjorde men drog ut mot kusten. 

Så för att inte ta några onödiga risker blev det bestämt att jag, L och O åkte en bit på vägen och sov alla över hos L:s mormor och morfar. Tanken var som sagt var att jag skulle åka vidare samma dag. Men även om jag kör lugnt så är det inte säkert att alla andra gör det och då jag absolut inte var tvungen att komma fram på fredagen fick det helt enkelt vänta. 

Så på lördag morgon lämnade jag L och O hos mormor och morfar och drog vidare mot kusten. Hann i alla fall äta middag och semla hos min syster innan det var dags för melodifestivalen. 


På melodifestivalen var det bra drag som vanligt och platserna kan vi inte klaga på då vi satt bakom greenroom och såg alla artisterna utan problem. 


Vet inte om ni såg på programmet själva men mest spektakulärt var det nog när Alcazar gjorde entré i sin stora discokula. Verklig passande både för låten och gruppen. 


Och idag var det så dags igen för att åka hem. Skulle ju förbi mormor och morfar för att hämta hem L och O också. En trevlig, kort, intensiv helg men väldigt rolig och mysig. Och som sällskap på vägen hade jag Helen, 20 kapitel hann vi med tillsammans. Bra med ljudböcker i bilen. Och så klart var den lånad på biblioteket. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar