söndag 27 april 2014

Barn gör som vuxna gör

Söndag och lite allt i allo dag. Morgonen startades med diverse stök ute. J snickrade en blomlåda till mig som jag beställt av honom. Så nu är det bara för mig att måla den och sen plantera. Perfekt! Ni kommer få sen den längre fram. Självklart byggdes den av överblivet virke. Så bra att finna när jag får mina idéer.

När J sågar är han väldigt duktig på att använda hörselskydd. Och när pappa har dem på sig så ska ju inte L vara sämre. Talesättet "att barn gör inte som vuxna säger utan som de gör" stämmer väldigt bra många gånger. 


Sen blev det en tur in till stan för att fira farmor som fyller år imorgon. Vi firade genom att gå ut och äta och efter det blev det en tur till lekparken. Det var nästan svårt att få med sig både L och farmor hem sen. Men mysigt var det. 


Imorgon är det måndag igen men vad gör väl det. För vi är nämligen lediga hela kommande veckan. Åh så skönt det ska bli. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar