tisdag 1 april 2014

I brist på annat

Härliga dagar men kalla nätter så snön tinar långsamt. Och jag som håller på att längta ihjäl mig efter att få pyssla på ute i trädgården. För att stilla begäret lite gick jag och L ut efter middagen idag och rensade lite i jordgubbslandet. 



Efter det gav vi oss på trädgårdslandet. Ja där är det ju inte så mycket att göra men L tyckte det var väldigt roligt att få leka med den fram tinade jorden. Han provsmakade också och enligt ljudet så smakade det inte helt fel. Token min!


Rabarbern börjar även den titta fram så sakta. Snart, snart kan jag gå ut och plocka mig lite späd rabarber och göra oss en paj. Jag ska testa med hinktricket i år för att se om jag kan få till rabarbern lite snabbare. 

Hinktricket går ut på att man ställer en mörk upp och ner vänd hink över rabarbern så det blir som ett växthus. Att hinken ska vara mörk beror på att det är då man får den mjälla första rabarbern. Så vi får väl se när vi kan skörda de första. Bara snön försvinner..... 


Under tiden får vi i brist på annat njuta av utsikten vi har från vårt trädgårdsland. Den har vi åtminstone kvar oavsett årstid. 


Och nu när mörkret lagt sig har jag bakat en sockerkaka. Rörmokaren ringde och sa han skulle svänga förbi och kolla på installation av vår vattenmätare. Så då måste vi ju ha något att bjuda på. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar