torsdag 3 april 2014

Inventering

Då var arbetsveckan över igen då. Blev en sväng till hälsocentralen efter jobbet då jag tror att mina sköldkörtelvärden spökar igen. Jag är väldigt nöjd över den vård jag fått tidigare och även denna gång gick det fort att få en läkartid. Så nu är det bara att vänta och se om det blir medicinering igen. Hemma igen blev det tacos till middag. Det är ju så gott och lite fredagsmyskänsla över det hela.

Ikväll har jag konstaterat att solrosorna börjat stick upp sina små huvuden ur jorden. Tog även en sväng ut och gjorde en inventering. Tulpanerna har kommit en bit på vägen och så även påskliljorna. 



Smultronen har även de överlevt vintern och jag ser fram emot att kämpa vidare med min smultronbacke. Målet med denna är att kunna plocka rikligt med smultron till L när han fyller 5 år. Så jag har ju några år på mig. Men redan ifjol hade jag kommit halvvägs. Dock kommer jag att få kämpa med ogräset som slagit ordentlig rot i vår backe. Men skam den som ger sig. 


Och nu som avslutning på kvällen sitter jag och J och myser i varsin fåtölj med diverse lektyr i våra händer. J dricker öl och jag mjölk. För dricker man mjölk får man även en kanelbulle. Så då är valet enkelt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar