fredag 25 april 2014

Trädgårdsfix

Åh vilken dag, vilken dag. Sol från morgon till kväll och underbart varmt. Jag, L och O började dagen med en lugn promenad. Alla njöt av solens varma strålar och klockan var inte ens nio på morgonen. 


Hemma igen tog vi mellis på farstukvisten innan vi tog en sväng på biblioteket och affären. 


Den energi som solen ger är helt enorm. Och att se hur det spritter i alla växter ger så mycket mera. Vi är på väg mot den bästa tiden enligt mig. Långa, varma, soliga dagar. 

När L tog sin dagslur påbörjade jag min rabatt utanför köksfönstret. Här växer sen innan bergenia och en massa annat som bara blir stort och otympligt. Så jag har börjat flytta bergenian nedåt då jag tycker de är väldigt fina och inte minst praktiska. Inget jobb och inget ogräs. Och då den gamla också börjat växa ur sin plats så passade det bra att dela på den. Så nu ska de få vandra nedåt i backen så jag i framtiden inte behöver slita mer i den rabatten. Finns så mycket annat jag vill göra. 



Vi har dessutom hunnit vara till Maries trädgård, en otroligt fin liten handelsträdgård med riktig kvalité. Jag var på jakt efter bland annat tomatplantor men just den sorten jag ville ha var ännu inte färdiga för försäljning. Så jag får återkomma om några veckor. Men lottlös blev jag inte. Härliga kryddor fick följa med hem. Och om några veckor får de flytta ut. Längtar! 


2 kommentarer:

  1. Vilken sommardag det har varit, kunde nästan inte förstå att det fortfarande är april när man kan sitta ute och sola på eftermiddagen :) Roligt att hitta hit, så nu ska jag läsa vidare lite! :) Ni verkar ha haft en bra första dag på ledigheten, tycker också om Maries trädgård. Tänkte vi skulle dit lite senare i jakt på träd och kryddor!
    Kram från Sandra

    SvaraRadera
  2. Välkommen hit! Semestern har varit kanon även kom vädret inte varit det bästa de sista dagarna. Men det blir vad man gör det till :)

    SvaraRadera