tisdag 29 april 2014

Törs man säga ordet egentid?

Är så glad att vi valde att bosätta oss på landet. Jag är själv uppväxt i en betydligt mycket mindre by än den vi bor i idag. Och jag har inget dåligt minne av att växa upp så. Jag hade en vän nära och när jag skulle till de som inte bodde nästgårds hade jag en underbar farfar som skjutsade i tid och otid. 

I morse på vår lilla morgonpromenad var kossorna ute och den första kalven har nu tittat fram. O tyckte det var lite skrämmande när de kom emot oss men L var mest fascinerad. Det är så mysigt att vi kan ta en lite promenad och på vägen få se kossor, hästar, får, höns, kaniner, ja till och med renar. Jag hoppas att även L ska uppskatta detta en dag. Eller ja, det tror jag faktiskt redan att han gör. 



Att jag växt upp på landet med ibland en hel del tid för mig själv har styrt mig hur jag är idag. Trots att jag älskar att ha min familj om och kring mig så behöver jag ibland egentid. Ja så är det faktiskt! Jag blir en mycket bättre mamma, sambo och matte om jag får en stund för mig själv ibland. Att bara vara jag. 

Idag kom farfar på besök och då har L fullt upp med honom. Då passade jag på att få en liten stund för mig själv. Under den tiden satte jag om de sista solrosorna i större krukor. Tog hand om den inköpta sättpotatisen, sådde squash och morötter. Inte i landet dock utan squashen i småkrukor och morötterna i en av de fina hinkarna jag fått hemifrån mina mamma och pappa. Älskar verkligen dessa gamla zinkhinkar. Att de är trasiga i botten är bara toppen då jag får dräneringshål. Så nu hoppas jag på att kunna skörda lite morötter tidigare än de som kommer i landet. 


J har även gjort klart min blomlåda så jag har nu ikväll målat den för första gången. Får se om jag hinner visa er den imorgon, annars får ni hålla er till tåls någon dag till. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar