måndag 14 april 2014

Kan själv!

L har varit inne i en riktig trotsperiod nu ett tag. Men med lite tur har den börjat ge med sig lite. Att en sådan liten människa kan ha en så stark vilja. Men det är bra, då går han framåt i livet.

Ibland tänker jag mycket på hur man själv är. Jag som person har en ganska stor "kan själv" gen i mig. Senast igår kom den fram. 

När det gäller min odling så är jag novis. Men ibland när det gäller att fixa saker till den då tänker jag: Kan själv! 

Som när jag efter 800 liter jord känner efter hur det känns i min rygg och konstaterar: Men jag kunde i alla fall själv! 

Eller när jag kommer på en fiffig lösning till att hålla katter och fåglar borta med hjälp av kabelrör. Som man dessutom snabbt och enkelt kan plocka bort (då jag inte tycker de är direkt vackra i trädgården) när man inte behöver dem längre. Ja då tar jag fram skruvdragaren och tänker för mig själv: Kan själv! 

Så inte är det så konstigt att L har sina trotsperioder. Det är ju från dessa han lär sig hur samspelet och han själv fungerar. 

Fast hur det än är så är det jobbigt. Men nästa gång det kommer, ja då går jag ut i trädgården och tittar på mina odlingar och tänker: Kan själv! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar