torsdag 24 april 2014

Boar in ledigheten

Torsdagar är boa-på-dagar. Kvällen spenderas ofta med diverse plock, tvätt och annat stök. Jag tycker det är skönt att stöka bort en del av vardagens måsten just denna dag så har man inte så många måsten till helgen. 

Ikväll har jag påbörjat att städa bort vintern. Det är inte klokt vad mycket med vinterkläder man har fast vi ändå inte har så många uppsättningar. Men de är så skrymmande. 

Förutom stök har jag planterat en liten gräslök bredvid den gamla gräslöken. Vår granne kom med den idag, har vi inte snälla grannar så säg. Och så kan jag inte låta bli att lägga upp en bild på växthuset som gapar helt underbart i kvällssolen. 



Och inte nog med att det är torsdag idag och därmed helg. Nä, det är dessutom ledigt i tio dagar. Vädret verkar hålla i sig så gissa om vi ska njuta. Som jag längtat efter dessa dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar