måndag 21 april 2014

En heldag i solen

Vilken dag vi haft! Jag, L och O har varit ute från 9 till 17 förutom över lunchen. J har sovit då han jobbat.

Vi började dagen med att tömma vinterkomposten i grönsakslanden. L var så duktig och hjälpte till. Det är så härligt att få jobba med komposten när man lyckats och den enbart luktar jord. 


Efter att vi vänt ner all kompost gick vi till kallkomposten och grävde efter maskar. Det är en sak jag aldrig trodde att jag skulle göra. Jag fullkomligt avskyr maskar men då de gör nytta i min trädgård går det faktiskt riktigt bra att plocka dem. Men jag skulle aldrig göra det utan handskar. Så nu jobbar en liten hög med maskar på i landen för att luckra upp jorden. 


Mellan grävandet blev det bollspel med O och apportering. Det är så skönt att ha en hund som man kan ha lös i trädgården utan att han lägger benen på ryggen och rymmer. 


När J vaknade och det blev dags för middag drogs grillen igång. Och medan J grillade hemgjorda hamburgare njöt jag av en kall öl som han bryggt. Riktigt gott! Inte dumt alls att ha en man med ett microbryggeri. Men nu blir det snart sängen då en förkylning intagit min kropp. Ska försöka sova bort det värsta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar