fredag 4 april 2014

Köprus

Som ni säkert redan vet så gillar jag det här med återvinning. Vi bor i ett köpsamhälle och många gånger köps det saker helt i onödan. Nu gillar även jag att shoppa men det ska verkligen vara de rätta sakerna för att jag ska känna den där tillfredsställelsen som så många får av ett köp. 

Jag gillar att köpa saker på auktion som har en liten egen stil sådana där saker som inte finns att få tag på hur som helst. Men så snubblar man ibland bara över de där nya helt fantastiska grejorna. 

Och när de förutom att vara sprillans nya ändå erbjuder återvinning, jag då blir jag glad. 

Var på stan idag med L och hans mormor. Vi gick mest för att titta och mysa. Men så på Clas Ohlson snubblade jag över två ljuslyktor. Precis i en sådan stil som jag tittat på förut till vår altan på nedervåningen. Och de gick dessutom på solceller. Två flugor i en smäll alltså! 



Jag gillar verklig tanken på solceller men oftast så är denna typ av belysning så fruktansvärt ful. Men nu har det då äntligen börjat hända saker på marknaden. Och när de dessutom går att få till en billig peng. Ja då får jag mitt köprus tillfredsställt. Och se vilket mysigt ljus de ger ifrån sig. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar