lördag 31 januari 2015

Går in i februari med rent sinne

Sista dagen för denna månad. Januari och februari brukar vara så långa innan vi äntligen får njuta av vårsolen i mars. Men i år har januari fullkomligt sprungit iväg. Vilket jag inte klagar över, nej tvärtom. 

Känns så bra att veta vad vi har framför oss. Jag har vissa saker jag vill uppnå med 2015. Vad det är kommer ni få reda på allt eftersom året går. Det första är att kliva av jobbet och se hur det är att leva med en större familj. Väldigt spännande att se fram emot, men även skrämmande. Det mesta med L går numer så smidigt. Vi har en vardag som fungerar med diverse rutiner. Och om rutinerna bryts under dagen går det oftast att styra om rutinerna på ett smidigt sett. Allt det kommer att fallera men jag tror också att vi denna gång kommer ha det lättare att inse att det är under en kort tid som livet är på detta sätt. 

J har jobbat idag och jag har haft turen att få en stund för diverse hushållsarbete då L lekt med farfar större delen av dagen. Så nu kan jag lugnt luta mig tillbaka i soffan då huset är dammsuget och skurat. 

Farfar hade även med sig semmelwraps idag. Spännande att testa och vid första anblicken såg och kändes de väldigt lätta. Men oj, oj, oj så mastiga de var. Mycket grädde vilket gjorde att de satte sig som en klump i magen. Men goda var de, fast jag är nog mer för en massa mandelmassa istället. Men det var helt klart en farfar-semla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar