tisdag 6 januari 2015

Letar efter järn

Dags för årets nyårslöfte! Nej, något sådant har jag inte. Möjligen att jag inte ska väga mer än jag gör idag vid nästa nyår. Och det ska väl inte vara så svårt.

Nä, det jag har fokus på just nu är att få i mig järn. Järn, järn och åter järn. Det svåra är väl egentligen inte att få i sig det. Det svåra är att inte inta någon mjölk alltför nära inpå. Mjölk är nämligen min craving just nu. 

Men idag har jag testat en smoothie på bland annat spenat som fungerade helt okej. Istället för komjölk var det mandelmjölk i denna och det var inte så dumt. Är som trist att bara sitta och trycka i sig spenat hela dagarna. 

Så nu ska jag jaga efter fler roliga recept som kan vara till hjälp. Så här var i alla fall dagens: 

2 dl mango
1/2 avokado 
En näve spenat
2 krm kanel
3 dl mandelmjölk 

Mixa allt, klart att dricka! 


3 kommentarer:

  1. Blanda i lite chiafrön också!! :) och gör grytor och sallader på kidneybönor!

    SvaraRadera
  2. Är chaifrön också järnrika? Trodde de var mer för mättnadskänslan.

    SvaraRadera
  3. Inte så mycket järn, men mycket omega 3 och tänkte när du ändå gör smoothie så kan man hälla i lite och får det på köpet :)

    SvaraRadera