fredag 2 januari 2015

Nedräkning

Första arbetsdagen för i år är avklarad. Trots minimalt med sömn har dagen flutit på i en behaglig takt.

Mormor har kommit och passat L lite så jag får stöka vidare med hans rum. Och det kommer bli bra. Många frågetecken återstår men tanken är att de ska få gro lite mer i mitt huvud allt eftersom det som är bestämt blir klart. 

Sängen har fått sitt andra lager färg och jag får se om jag känner mig nöjd efter morgondagens tredje strykning. 


Den svarta väggen är näst intill färdig. Det som återstår är att byta de vita kontakterna samt strömbrytarna till antingen några i metall eller svarta. 

Varför då en svart vägg kanske nu tänker? 


Jo för att den är inte bara svart, den är magnetisk också. Och inte nog med det, den är även täckt med griffelfärg. Så här ska min lilla konstnär få gå loss med kritor bäst han vill. Ska inhandla en liten tavellist där kritorna ska få ligga. 

Och mitt i allt detta stök sitter lillebror/syster och hejar på. Nedräkningen har startat. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar