måndag 12 januari 2015

Siktet inställt på nästa vinter

Vintern 2014/2015 har inte innehållit så mycket med snö. Men nu är det ändring på det. Igår kom det en hel del och idag desto mer. Var ute och skottade snö för cirka två timmar sedan och det syns inte. Blir spännande att se vad vi vaknar till imorgon. Blir nog till att ställa klockan lite tidigare. 

På tal om vinter har jag idag handlat vinterkläder till L för vintern 2015/2016. Låter det tidigt? Jo, jag håller med. Men jag ha de senaste två åren gjort samma sak. Nämligen handlat dem på rean. Så klart blir det lite av en chansning då jag inte vet hur lång han är nästa år men skulle det vara så att de inte passar så går de alltid att sälja. 

Jag köper hans vinterkläder på P.O.P. De har väldigt bra grejor men dessvärre också dyra. Men har man lite is i magen och inte absolut måste ha just den jackan eller overallen ja då kan man fynda när det väl blir rea. Jag tycker dessutom väldigt sällan att deras kläder inte är snygga. Så det finns oftast en del att välja på. 

Rean startar ju som för de flest butiker på annandagen men tar man det lite lugnt och kollar nu och då så blir de oftast i mitten på januari nedsatta ytterligare. Och idag var de nedsatta när jag gick förbi. Så hem kom jag med en overall, två jackor och en mössa. Och växer inte L oerhört mycket på ett år så kommer de passa hur bra som helst när snön och kylan kommer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar