fredag 30 januari 2015

Topp och flopp

Äppelringarna blev inte långvariga här hemma. De föll alla i smaken. Så idag har L hjälpt mig att göra några nya. Kommer nog få lägga undan dem så de kan tas fram vid behov. 

Något som inte direkt gick hem var frukostsconesen. Hittade ett recept i nyaste Hembakat som hette: Blåbärsscones Paleo. Tyckte att det lät som ett intressant recept som även har lite mer att erbjuda än vanliga scones. Och så såg de så goda ut. 

Men den enda som lyckades äta upp sin var jag. Varken J eller L tyckte om dem. Jag skulle dock absolut kunna tänka mig dem som mellanmål om suget sätter in. Så ni får receptet här så får ni bedöma själva. 

1 mogen banan
2 ägg
2 dl mandelmjöl
2 msk kokosmjöl
2 tsk bakpulver
1 msk krossade linfrön
½ tsk salt
2 dl fryst blåbär 

Sätt ugnen på 200 grader. Mosa bananen och blanda den med äggen. Blanda alla torra ingredienserna i en separat skål. Blanda samman mjölblandningen med äggblandningen och till sist de frusna blåbären. 

Dela degen (blir kladdig) i 6-8 delar.Lägg dem på ett bakplåtspapper. Platta till med en gaffel och grädda mitt i ugnen i cirka 15 minuter. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar