onsdag 21 maj 2014

Grått blir till grönt

Som jag nämnt tidigare försöker jag få till en liten grön hörna vid vårt hus. Än så länge är den allt annan än grön. Men det är på väg! Ikväll satte jag de sista frön som skall gro där. 

I helgen blir det nog till att köpa några blommor som även de ska få bo där. Inga avancerade blommor och i nuläget har jag bara bestämt mig för att där ska finnas några pelargoner. De är tacksamma och köper man rätt sort kan man även ha dem i matlagningen. 

Men än så länge finns här i hörnet bara morötter, mangold och så de nysatta bönorna.  



Visst är de fina mina gamla zinkhinkar?


Vid utemöblerna, som för tillfället saknar bord då det hamnat på ovanvåningens uteplats, finns en hink med salladsärtor.  


Och i växthuset återfinns mina tomater och bredvid dem växer squash. 


Så när allt har växt upp kommer här att finnas godsaker att plocka hela sommaren. Underbart!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar