lördag 10 maj 2014

Ledig dag, eller?

Barnledig och vad gör man, jo jobbar. Anledningen till att jag varit barnledig var ju faktiskt för att jag skulle kunna jobba. Då J jobbar helg tyckte jag det passade bra att även jag kunde jobba undan lite när farfar är barnvakt. 

Därmed har morgonen och eftermiddagen spenderats på kontoret. Väl där möttes jag av en trevlig överraskning. En av våra kunder hade tydligen varit förbi med tårta igår. Sicken otur för mig! Jordgubbstårta och en chokladtårta med kladdkakebotten, chokladmousse med smak av hallon fanns det. 

Perfekt att hitta när koncentrationen började svika. 


Nu ikväll har jag jobbat med annat än mitt vanliga jobb. Vad det är kan jag ännu inte berätta men det kommer bli bra. Och jag lovar att avslöja min hemlighet men ni får ge er till tåls. Än så länge måste det förbli en hemlighet.

Och nu som nedvarvning för dagen ska jag slå mig ner och se slutet på Eurovision song contest med ett glas rött samt lite brie med fikonmarmelad. Vem tror ni vinner?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar