fredag 16 maj 2014

Plopp!

Dagarna går fort när man har roligt. Trots att de börjar tidigt. Redan innan nio hade vi hunnit äta frukost och begett oss ut. Lök och morotsplantering stod på schemat. Och vilken hjälpreda jag haft! Så duktig att stoppa ner lökarna i de små hål som jag gjorde. Och sen lika duktig när det gällde att ösa jord över morötterna. Det är sådana här gånger jag inser hur fort tiden går.





I år satte vi inte morötterna på rad utan mer i ett rutmönster. Det går åt lite mera frön men då kan man lättare gallra så morötterna kommer mer jämt istället. Ska bli spännande att se hur det blir. 

Vi har även satt ut de sista salladshuvudena då de som stått ute över natten mådde prima. 

Vi har även hunnit vara till stan en sväng.  L stannade hos farfar medan jag uträttade lite ärenden. De sista murarhinkarna blev köpta och små plantor av purjölok fick följa med hem. Utöver detta fylldes bilen med hallonbuskar och fyra olika pioner. Dessa vackra blommor! Får se hur många år som krävs innan de blommat lika vackert som den jag redan har. 

Och vet ni? Nu har den första med lite storlek tittat upp. Och det känns som att det bara sa plopp! Jag pratar förstås om min allra första EGENODLADE champinjon! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar