torsdag 15 maj 2014

Nu gick det inte längre

Som jag väntat och längtat! Och nu har jag bestämt mig för att värmen är på väg. Ingen rekordvärme men plusgrader dygnet runt vill jag ha. Idag åkte några av salladsplantorna i pallkragen och även potatisen. Får se om de klarar natten, men de har ju fått täcke också. 

Just nu ser det mest ut som en cirkus i trädgården med alla pinnar och täckväven. Men det ska nog bli bra bara det börjar växa. 

Nu på kvällen har det kommit en del regn men det behövdes verkligen. Klockan nio lystes himlen upp och jag kunde inte hålla mig utan tog med mig O och gick ut och planterade en pallkrage till. Palsternacka, sallad, spenat och ruccola ska den få innehålla. 

Så nu hoppas vi på fint väder så planterandet kan fortsätta. 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar