onsdag 28 maj 2014

Med sommaren kommer lusten

Sista långhelgen på länge, länge och vädret har åter kommit tillbaka. Ljusa härliga kvällar har vi framför oss. 

Det växer för fullt i landen och visst har de det ganska mysigt vår spirande sallad under täcket. 


Dessa odlas i trianglar i år då det i korset är satt palsternacka som behöver lång tid på sig för att ens komma upp. På så vis blir det fortfarande fint i pallkragen trots lång väntetid. 

Och när man väntar passar det bra med sommarläsning i värmen. Det är konstigt det där, men på sommaren kommer läslusten över mig. Det hör som till att sitta och mysa i solen med en god bok. 

För tillfället blev det Håkan Östlundhs bok: Blot. Den följde med i Amelia sommar och ska nu testas. Ny författare för mig men baksidan gjorde mig i alla fall intresserad. 

Och till boken fick jag mig även en mojito av J. Så klart kommer myntan från det egna örtlandet. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar