tisdag 13 maj 2014

Väntar, väntar, väntar.....

Kontorsråtta som jag är uppskattar jag verkligen en timmes trädgårdsarbete på kvällen när L gått och lagt sig. Att bara få lyssna på naturen och bli skitig under naglarna det är guld värt.

Jag följer just nu nästan slaviskt väderleksrapporterna. Och det ser lovande ut. Kallgrader natten mot torsdag men sen ser det ut att bli plusgrader dygnet runt. Nu bor vi visserligen i Norrland och järnnätterna kommer ofta här i början på juni. Men om man lugnar sig med att plantera de grönsaker som är känsliga så ska nog de andra klara sig. Det finns ju alltid knep att ta till som till exempel täckduk. Men jag har även planer för andra typer av hjälpmedel. Hur de ser ut får ni se när de är färdiga. 

I väntan på helgen och förhoppningsvis plantering i trädgårdslandet så har jag vänt jorden ytterligare en gång. De små pallkragarna har även fått det sista lagret med jord. Nedan ser ni den till vänster som ännu inte fått det sista lagret utan som består av vår egen kompost blandat med jord och löv. Visst är det fantastisk hur det på ett halvt år kan bli jord av våra matrester.


Nu ska jag sätta mig ner och se om jag äntligen kan bestämma mig för hur jag vill ha det i trädgårdslandet. Och hålla tummarna för att vädret visar sig från sin bästa sida. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar