fredag 2 maj 2014

När drömmar slår in

Igår var det stora jobbdagen, idag stora hälsa på dagen. Två olika familjer har vi besökt idag. En vilka fick sitt andra barn för ett tag sedan och de andra som nyss köpt hus. Det är underbart att se hur olika drömmar slår in.

Men förutom att hälsa på dessa familjer har nu L äntligen kommit hem igen. För även om det kan vara skönt med en stund för sig själv så blir saknaden snabbt stor. Den energi och glädje som L sprider runt sig är helt av sitt egna slag. 

J spenderar kvällen med några vänner och jag har gjort lite diverse sedan L gått och lagt sig. Bland annat har jag testat att köra blomlådan ute. Och den fungerar perfekt. Meningen med lådan är att den ska kunna förflyttas enkelt till det ställe jag vill ha den på. Och det var inga som helst problem då vi satt hjul på den. Och med en snart tvååring i huset har även hjulen lås. Annars har jag en känsla av att den kommer vandra fram och tillbaka. 



Nu får den dock stå inne ett tag till  i väntan på varmare väder. Och under tiden får solrosorna som är tänkt att stå i den denna sommar växa till sig. Och med tanke på att vi ska fortsätta byta staketet på altanen denna sommar också så kanske det blir bitar kvar till en till låda då. Det skulle vara perfekt!


Och sen har jag påbörjat ett litet projekt till L:s rum. Vad det ska bli får ni se när det blir klart. Men så klart används återvunna saker. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar