söndag 11 maj 2014

Nu händer det grejor

Det var den helgen det. Blev några timmars jobb även idag och nu är L äntligen hemma igen. Det blir så tyst när han inte är hemma. Och att få höra hans ljuva skratt komma in genom dörren ger mig precis allt vad jag behöver för att bli lycklig. 

Ifjol på detta datum sådde jag nästan allt i trädgårdslandet som jag hade då. I år får jag nog vänta tills det ser ut att bli lite bättre väder. Det är fortfarande rätt så kallt på nätterna så även om jag använder mig av täckduk så är jag rädd att det blir för kallt. Ja vissa fröer skulle man kunna sätta nu ändå. Men jag avvaktar nog med de också. Har inte riktigt bestämt hur jag ska ha allt i landet. Har nog snart ändrat mig hundra gånger. 

Och trots att jag väntar med sådden i trädgårdslandet så har jag ändå kommit så mycket längre i år. Huvudsalladen är riktigt fin och har idag fått stått ute för att härdas. Gurkor och squash hade jag över huvudet taget inte ifjol. Och salladsärtorna har tittat upp ur jorden och så även mina morötter. Ja till och med rödbetorna växer. Och vet ni.... Champinjonerna är på gång! Trodde jag tagit död på dem då jorden jag lade på var väldigt blöt. Men insåg efter ett tag att de nog istället stått lite för varmt och ljust. Och nu sen de flyttat in i tvättstugan så börjar det hända grejor. 

Men nu vill jag att det ska komma lite värme. För det börjar bli lite trångbott i odlingshörnan. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar