onsdag 14 maj 2014

Ännu en anledning att längta till semestern

Ytterligare 400 liter jord följde med hem idag. Och nu tror jag att jag har så jag klarar mig. Det är nog närmare 2500 liter som jag släpat hem nu.

Ikväll fick jag hjälp att fylla på de stora kragarna. L krattade så fint och sen blev det några vändor med traktorn och skopan. Det kommer nog så småningom bli en liten sandlåda till den lille herren. Men då blir det locket på. Är väldigt less på alla dessa katter som går och skiter överallt. 

L har även hjälpt mig att plantera mangold i hink. Jag tycker det är väldigt fint med blommor i trädgården men det är inte riktigt min grej. Det kanske kommer så småningom det med men just nu är det trädgårdslandet som hägrar. 

Vi har en liten hörna där vi byggt vårt lilla växthus som ska få sig en liten mer grön touch nu till sommaren. Men som sagt var så blir det växter som går att äta istället för blommor. Där kommer det ringla ärtor, växa squash, morötter och mangold i kruka. Och så förstås tomaterna i växthuset. Det ska bli spännande att se om det blir som det ser ut i mitt huvud just nu. 

Vi tittade på lite gamla bilder från ifjol jag och L tidigare ikväll. Och insåg att om allt går som det ska så kommer vi nog kunna äta egna morötter lagom till semestern. Å så gott det ska bli!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar