måndag 19 maj 2014

Provsmakning

Tog den tidiga bussen idag då J varit hemma med L. Vill inte missa en sekund av det vackra vädret. Tänk att det var 14 grader varmt klockan fem i morse.

Jag åkte med farmor hem och sen har vi alla myst på och så klart grillat till middag. Och dessutom blev det provsmakning av vår allra första champinjon. Så här såg den ut!


Inte illa va?! Och fler är på gång. Ska bli spännande att se hur många det blir. 

Nu på kvällskvisten har jag varit ute och planterat de solrosor som överlevt. De jag planterade första gången i min kruka började helt plötsligt  mögla så de åkte ut illa kvickt. Men jag hade fem kvar och dessa bor numera bredvid en av våra komposter. 

Och de sista åtta rödbetorna har skolats om. Jag ser nog lite rolig ut jag när jag traskar runt i min trädgård med en spade iförd klänning, stövlar och bara ben. Men det är så jag trivs bäst!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar