onsdag 25 november 2015

En nackdel

Onsdag och sista veckan på min jobb-vecka. Tänk att jag nu redan gjort tre veckor. Det går fort. Och det känns bra. Det är skönt att få längta hem till de små emellanåt. Man tar vara på tiden bättre när man är hemma då.

Idag har vi haft besök av härliga familjen H. Vi ses lite nu och då och oftast över en middag. Inget avancerat utan bara för att vi ska kunna umgås. Då vi mammor jobbat hela dagen stod våra karlar för maten. J fixade middagen och V stod för efterrätten.

Härligt avbrott i vardagen!

Körde även mitt första egenkomponerade styrketräningspass idag. Mycket rygg, axlar och armar. Känner att jag bör ha lite fokus på det då jag är väldigt svag där. Men självklart får även sätet sin beskärda del. Magen får allt vänta ett tag till. Ja, förutom de där inre musklerna då. De ska ju kopplas på oavsett vilken övning jag gör. Inte alltid så lätt, men jag försöker.

Om man ska se en nackdel med att minska i vikt så är det väl att man blir mer frusen. Men då är det tur att vi har vår kära braskamin som värmer mig emellanåt. Den är också väldigt bra att hänga dregglisar ovanför. Torkar på nolltid.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar