torsdag 26 november 2015

Måste slå till

Kundkväll stod det på kvällens agenda. Hamngatan 12 hade kvällsöppet för ett begränsat antal kunder. Det var lite glögg med tilltugg, modevisning, lotteri samt rabatt på i stort sett allt. Jag passade på att köpa sex stycken små kastruller i gjutjärn. Ska ha dem som förrättsskålar när det ska serveras soppa. Eller då man vill göra en varm efterrätt. Tror de kommer passa jätte bra till mina fina Mateus-tallrikar.

Hittade även en ljuslykta som jag inte kunde hålla mig ifrån. När man ser en sådan där sak som man direkt vet vart den ska vara då bara måste jag slå till. Den här skönheten ska hänga ovanför vår soffa i vardagsrummet så snart jag hittat en kedja som passar att hänga den i.

Så länge får den pryda vårt vardagsrumsbord.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar