onsdag 4 november 2015

Måste ha

Med vv blir det stort fokus på mat. Så är det bara. Men jag tycker att det är på ett positivt sätt. Mycket går ut på att få in frukt och grönsaker i det man äter och det är verkligen något jag vill. Tycker om tänket att det ska ingå i rätten istället för att man ska äta till. Jag brukar alltid ha svårt för det allt eftersom tiden går. 

Så jag testar lite nya recept och ibland hittar man riktiga guldkorn. Som idag då jag ville ha ett lite roligare mellis när L kom hem från dagis. Mangorisgröt skulle testas. Jätte enkelt att göra och hur gott som helst. Kan bli en "måste ha" precis som mina älskade bananpannkakor blivit. 

Receptet kommer här:

½ dl grötris 
1 dl vatten
250 g keso
1 mango
1 tsk vaniljsocker

Koka grötriset med vattnet i cirka 15 minuter. Tärna mangon och rör sedan ihop allt. Klart! Och fantastiskt gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar