tisdag 3 november 2015

Nu återstår inte allt

Tisdag, träning och vv på schemat. Började på del två av mamma-träningen idag. Jätte roligt! Så skönt att under kontrollerade former nu börja få ta i lite. Eller lite..... Hon körde på oss rätt bra. Kommer känns bra imorgon tror jag. Har redan nu skaplig träningsvärk i armarna.

E blev lite tjinkig sista 10 minuterna på passet men tro inte att man får sitta still för det. Nej, då får vi snabbt veta hur vi gör de aktuella rörelserna med ett barn i famnen. Och jag kan lova er att stepp på en låda med höga knän känns rätt bra i benen med en extra vikt på 8 kilo. Är glad att jag tappat en hel del av mina egna kilon för mina stackars knäns skull. Och att ligga med fötterna på en pilatesboll och försöka göra höftlyft med en liten på magen blev en riktigt rolig övning. Jobbigt för mamman men E skrattade och mådde gott där hon skumpade upp och ned. Kan ju säga att det krävdes en hel del av balansen.

Direkt efter träningen var det dags för möte. Den 19/5 vägde jag in mig för första gången. Och jag måste säga att det har gått fantastiskt bra. Jag har haft en genomsnittlig nedgång med 0,7 kilo i veckan. Nu återstår inte allt och mitt mål är att hamna på jämviktsprogrammet över jul.

Då jag nu slutat amma på grund av att jobb väntar på måndag har jag således "tappat" en massa poäng som jag tidigare fått äta. Så nu blir det en ny prövning de sista veckorna. Men det känns bra, förhoppningsvis får jag snart kliva upp och äta dem igen då det blir jämvikt.

Efter mötet blev det veckohandling och en nöjd E sov så gott bland bananer och övriga matvaror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar