fredag 6 november 2015

Världen ser annorlunda ut nu för tiden

I ett hus i skogens bryn..... Ja där har jag varit idag. För första gången någonsin skulle jag och min syster baka mjukbröd tillsammans. Hon har gräddat tidigare men jag har aldrig testat på någotdera. 

Mormor och morfar var våra lärare då de bakat en hel del tillsammans. Det var inte det lättaste men väldigt roligt och efter ett tag fick vi upp lite teknik. Med lite mer övning kan vi nog bli grymma på det. L var med och hjälpte till och E sov större delen av tiden ute i sin vagn. Och jag kan konstatera att det får plats en hel del mjöl på en liten treåring. 

Som avslutning blev det middag i bryggstugan med grillad korv och nybakat mjukbröd. Glad att jag får dela sådana här tillfällen med L. Han får en del av min uppväxt även om världen ser annorlunda ut nu för tiden. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar