måndag 23 november 2015

Tankeställare

Var på gymmet idag. Hade fått en tid för en kroppsundersökning som ingick i priset när man anslöt sig. Men jag är skeptisk.... Det jag fick göra var att ställa mig på en sådan där fettscanningsvåg samt besvara några frågor. Och det programmet sedan räknade på var vad som hände om man tappade till exempel 5 kilo. Både med kroppen och hälsan. Och så räknade den ut min hälsoålder.

Men jag är skeptisk. Den har ju ingen aning om hur min fysiska förmåga är. Och mitt mål är ju inte att gå ner 5 kilo utan att tappa det där ynka sista kilot och sen förvandla delar av kroppen till muskler istället för fett. Så visst, jag fick ut min fettprocent och muskelvikten och det kan jag ju ha som måttstock .Men det är nog allt jag kommer att använda den där undersökningen till.

Och ikväll kom L hem från farfar och gissa om han var efterlängtad. Inte bara av mig och J utan även E. Hon har gått i sin gåstol till hans rum och ropat på honom på sitt egna sätt. Jätte gulligt men samtidigt hjärtskärande. Man får sig en tankeställare hur saker skulle kunna se ut om något hände. Det är jobbiga tankar som kommer ibland men de visar ju i slutändan hur mycket jag älskar min familj.

Så jag skakar av mig den tanken och tänker istället på deras goa skratt när L skjutsar runt E i sin gåstol i full fart. Ni skulle bara höra. Det är ren och skär glädje. Syskonkärlek är bland det finaste jag vet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar