fredag 13 november 2015

Stadens vandring

Det närmar sig jul och det finns mycket jag vill göra. Påbörjade en av våra uteplatser häromdagen. Drog fram fårfällarna, kuddar och lite tallris. Kände hur julstämningen sakta kröp fram.

När J kom hem undrade han varför det stod en hink med kvistar på bordet. Ja se karlar :) Jag tycker i alla fall att det är fint.


Och en liten bekräftelse fick jag allt när jag idag gick på stan och fick se hur de utanför en blomsteraffär sålde just detta till en kostnad av 25 kronor pinnen. 

På att göra listan för stadens vandring stod idag nya vinterskor till L (inser återigen hur mycket barn växer), luciakläder och att hämta ut mina nya träningsskor som jag fick när jag tecknade mitt träningskort. Vi tog även tillfället att ta med oss farfar på stan då det blir betydligt mycket lättare med två barn då. Och som avslut tog vi en fika. För mig blev det vinterns första lussebulle i form av en vallon. Jättegott!

En liten sak till om gårdagens inlägg. Rädda barnen har en bok man kan beställa som heter Stopp! Min kropp! Den kostar inget utan man betalar endast portot. Den finns även att ladda ner i pdf-format. Länken har ni här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar