torsdag 19 november 2015

Positivt tänkande

Något jag önskar att jag kunde göra var att tänka positivt varje dag. Men det är lättare sagt än gjort. Men idag vaknade jag på rätt sida, om än väl tidigt. E vaknade nämligen tio över fyra och ville ha lite välling. Och då väckarklockan ändå stod på fem så tyckte jag att det var lika bra att kliva upp.

Så efter blöjbyte och matning sov hon sen gott igen. Jag lagade mina bananpannkakor och njöt av en lugn frukost och begav mig sedan till jobbet. Jag jobbar varannan vecka tre dagar och varannan två. Den här veckan är det två-dagars och då kör jag torsdag och fredag. Den andra veckan blir det måndag till onsdag. Och därför blir det lite konstigt i huvudet när man börjar veckan på en torsdag. Det blir lite måndag och swosch så var det fredag. Men det är skönt!

Jag gillar verkligen att vara hemma och mysa med barnen men det är ju inte alltid en dans på rosor. Så när man jobbat en dag är det så underbart att få komma hem och krama på dem. Jag har saknat dem och jag tror allt att de även har fått sakna mig en stund. Mer positiva saker med att jobba är att jag då kan gå en sväng till gymmet. Idag blev det backträning på löpbandet. Olga, min lilla träningsguru gav för ett tag sedan ett tips på hur man kommer igång med flåset efter att man fött barn. Det går helt enkelt ut på att man ska hålla en hastighet på 5,5-6,5 km i timmen och först börja med en lutning på 0% i en minut. Därefter ökar man varje minut med 2% lutning upp till 12% och sedan ner igen med en minskning på 2% till man når noll igen. Detta upprepas fyra gånger och det viktiga är att man orkar hålla samma tempo under hela passet.

Det var en riktigt rolig träning och när jag väl klev av löpbandet var det som att jag flöt fram över golvet. Benen och flåset hade fått sig en omgång. Så detta ska jag fortsätta köra en gång i veckan. Men självklart öka tempot eftersom. Körde denna gång på 6 km i timmen så jag har lite att öka med.

Något mer som gör mig på ett positivt humör är äggen jag köper av min barndomsvän. De är så otroligt vackra och framförallt så himla goda. De ska jag njuta av både till frukost och som mellis imorgon. Det blir härligt att se fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar