måndag 9 november 2015

Hur tänkte jag nu?

Ibland köper man sådana där snygga presenter att man själv blir avundsjuk och önskade att man skulle få behålla dem för sig själv. Idag gjorde jag det.

Det har ju varit farsdag och vi har ju några pappor i familjen. Morfar firades i fredags, pappan igår och idag var det dags för farfar. Då han tidigare levt ömsom på land ömsom på vatten har han inte haft några levande blommor mer än de succulenter han tidigare fått som överlever ett bra tag utan vatten.

Han har själv sagt att han skulle byta ut de där slitna gamla plastblommorna men tror ni det har hänt. Nähä då! Så nu fick han två gröna växter med krukor till på farsdag.

Och när jag kom hem så började jag fundera varför jag inte köpte likadana till mig själv. De är ju bara för snygga! Så risken finns att jag måste återvända till affären och köpa några egna. Och vem vet, kanske kommer det med någon fler också......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar