tisdag 10 november 2015

Inget avkall

Det var allt lite konstigt idag att vara på mamma-träning utan E. Men då hon var hemma och myste med pappa fick jag svettas själv.

Jag är glad att jag har ett jobb där jag i stor utsträckning kan styra mina egna arbetstider. På så vis behöver jag inte göra avkall på vare sig träningen eller vv-mötet. Det gäller bara att kliva upp i tid. 

Och när en gofrukost väntar är inte det något större problem. Tog och experimenterade lite idag och gjorde om mina bananpannkakor. Testade ett recept som en vv-medlem tipsat om. Lite matigare och med annan kryddning. Receptet kommer här!

Nu när jag börjat jobba igen ska jag försöka äta enligt mättande dag dessa dagar. Det blir längre dagar och desto viktigare att få i sig bra mat. Så idag blev det kyckling till lunch och fisk till middag. Däremellan blev det en tallrik keso med frukt och ett ägg.

Och som kvällsfika fick det bli en tallrik med naturell yoghurt, rostad müsli kryddad med pepparkakskryddor och hallon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar