söndag 22 november 2015

Hjälpredor

Vilka dagar vi har! Som jag minns det ifjol såg vi knappt skymten av solen på hela november och december. Men i år har den verkligen varit underbar. Jag fick ett par icebugs av J som jag använt på mina kortare sträckor för att gå in dem. Igår fick de även följa med på långpromenaden vilket såklart slutade med skavsår. Spelar ingen roll hur jag gör så får jag alltid skavsår. Även av gamla skor som jag inte använt på ett tag. Men, men de läker ju. Dessvärre satt det fast i strumpan när jag, utan eftertanke, slet av dem. Det var inte så skönt och numer är jag skinnflådd.

Men som tur var så finns compeed och andra skor så även idag njöt vi av det fina vädret på promenaden. Det har även blivit lite mer kokning av äppelmos då jag sparade cirka ett kilo äpplen. Dagens mos fick en smak av vanilj, kanel och ingefära. Väldigt gott och bra i förkylningstider.

Och så har det bakats lite till jul. Kolakakor, chokladsnitt och brysselkakor fick det bli. Ska inte baka så mycket i år som jag brukar. Så jag ska fundera ut vilka fler sorter jag vill ha på mitt kakfat. L har varit hos farfar idag men hjälpreda i köket har jag haft ändå.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar