torsdag 19 november 2015

Man ska aldrig säga aldrig

Idag gjorde jag något som jag aldrig trodde jag skulle göra. Jag åkte till gymmet halv sju på morgonen.

Senaste mamma-träningen fick vi en uppgift och det var att genomföra ett grupp-pass. Och då jag bara jobbat två dagar denna vecka och ville gå på ett speciellt pass så var det bara till att kliva upp. 

Så klockan 6.30 stod jag alltså där på gymmet och körde igång med ett pumppass. Lika jobbigt som jag mindes det från förr, men roligt. Kommer definitivt att kännas i kroppen kommande dagar. 

Och särskilt jobbigt att ta sig dit var det inte heller. Kliver ju ändå upp den där tiden när jag jobbar. Så man ska nog aldrig säga aldrig. 

Försöker fundera ut hur jag ska lägga upp min träning under veckorna. Vad vill jag göra? Och framförallt, vad vill jag åstadkomma? Jag vill ju få tillbaka flåset igen. Men jag vill även nu lägga större vikt på att bli starkare. Mest för att jag ska må bra och ha en kropp som ska hålla. 

Och med ökad styrka bör jag även kunna få till en bättre kondition. Jag får helt enkelt testa mig fram och se vad som ger mig mest. Hitintills har det mest varit promenader och det är verkligen inte att förakta. Det har tagit mig långt. Och när man dessutom får gå i vår fantastiska natur kring vårt hem, då mår jag bra.


Och en sak som är säker med träningen framöver, det är att det ska bli riktigt roligt. Tänk så mycket bättre man mår när kroppen får jobba. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar