måndag 2 november 2015

På väg igen

Vart tog jag vägen? Försvann igen.... Har haft noll inspiration till att blogga. Att bara sätta sig vid datorn har tagit emot. Har velat vara här och nu. 

Viljan att åter blogga börjar smyga sig på. Mycket tack vare att julen är på ingång. En favorithögtid som man kan börja njuta av tidigt. 

Vad har hänt de sista två veckorna då? Jag och barnen har varit hus- och hundvakt i en vecka av och till. Vi har haft en riktigt trevlig middag med vänner här hemma. Jag har haft sista delen på mammaträningen del ett. Resultatet blev överraskande då min magmuskeldelning nu är ett minne blott. Skönt!

Annars har jag funderat mycket på nu och då. Hur saker och ting rullar på här i livet men i bakgrunden finns de där små minnena som ibland gör sig påminda. 

Det är lite som med vägen här nere. Den ser ut som en vanlig skogsbilväg. Men för cirka 20 år sedan var detta landsvägen vi åkte på. I kanten på vägen kan man än idag se skyddsräcket om man tittar noga. Det syns knappt men finns där. Lite så är det med vissa minnen. Man kommer nog aldrig ifrån dem utan det gäller att försöka se bortom dem. Hur det än varit så är jag precis där jag vill vara idag. Med min underbara familj som betyder allt för mig. Mitt stöd, min kraft, min framtid! 

Jag älskar er!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar